Frida Lübeck

Har du hakat på IGTV-trenden på Instagram?

Experterna på Instagramkonferensen LaterCon står enade - du vill inte missa IGTV-plattformen 2020! IGTV är fortfarande en relativt outforskad funktion via Instagram med få innehållsskapare. Det är ett optimalt tillfälle för dig eller företaget att utmärka er på ett annorlunda sätt. Haka på trenden redan nu!

 

Vad är IGTV? 

IGTV är precis vad det låter som - en plattform via Instagram där man kan dela och ta del av längre videos, program och livesändningar. I vanliga Instagram-inlägg kan endast videos på max 60 sekunder delas men via IGTV kan du posta videos upp till en timme lång.

Formatet är till för att kunna dela längre videoklipp och samla innehållet på Instagram - istället för att länka vidare till andra kanaler som tex Youtube. 

 

 

Vad ska man filma?

Vad ska man publicera via IGTV då? Enligt Instagram-experter är det viktigt att man tar chansen att publicera annat innehåll på IGTV jämfört med inläggen från flödet eller stories.

Här rekommenderas att visa upp en helt ny sida av dig själv eller företaget. Det kan vara så enkelt som att filma en Q&A eller visa hur kontoret ser ut. Det är ett perfekt tillfälle att bli mer personlig i sitt innehållsskapande! 

En annan trend att utnyttja via detta forum är infographics. Ta tillfället i akt att utbilda dina följare kring företagets historia eller produkter med hjälp av animering. Fundera på vad era följare inte får se av er i dagsläget och använd videoformatet till att visa något nytt.

 

Kontakta oss!

http://camelonta.se//media/1833/blogginla-gg-camelonta-3.png