Bygg en ny webbsida

Vi har erfarenhet av att bygga affärskritiska webbplatser sedan internets vagga och kan ta hand om hela produktionen från kravspecifikation till leverans. 

En webbsida som levererar och betalar sig

Webbsidan bör vara kärnan i din digitala närvaro som i sin tur kan omringas av trafikdrivande insatser, digital marknadsföring, närvaro på sociala medier, o.s.v. Webblatsen måste hålla hög kvalitet och generera affärer. Den måste helt enkelt leverera resultat genom att omvandla besökare till betalande kunder. Sådana webblatser bygger vi på Camelonta, webbplatser som betalar sig.


Umbraco, Wordpress eller EPiServer?

Vi har erfarenhet och kunskap inom flera sorters plattformar bl.a. Umbraco, EPiServer, SharePoint och Wordpress.

Som en del av varje webbprojekt utvärderar vi dina behov för att göra valet av CMS / Publiceringsverktyg enklare. 

Vi erbjuder även tjänster inom drift, support, statistik och måluppföljning samt uppgraderingar.

Satsa på kvalitativ teknik & smart responsiv webbdesign

En bra webbsida bygger på smart design, kvalitativ utveckling samt en säker och pålitlig plattform. Camelonta bygger moderna och responsiva webbsidor anpassade efter efter dagens olika webbläsare och enheter - så som mobiler, surfplattor och datorer.

Responsiv design
Responsiv design innebär att vi programmerar layouten och mallarna så att de blir flexibla och anpassar sig dynamiskt för olika skärmstorlekar. Webbplatsen blir optimal att besöka med såväl små mobilskärmar som stora datorskärmar och allt däremellan. En betydande del i sökmotoroptimeringsarbetet är faktiskt att webbsidan anpassas för olika typer av enheter.

Mobile first
Vidare tillämpar vi mobile first tänk när vi designar webbsidor - ett utryck som är förenligt med att nyttja dagens skärmytor på bästa sätt och utifrån den breda massans surfvanor. Resultatet blir att besökarnas engagemang och tid på webbplatsen ökar.

Mobile first syftar dessutom på användarnas rörliga surfbeteende där en surfsession börjar i en enhet (t.ex. i datorn på jobbet), för att fortsätta till en annan enhet (t.ex. i mobilen på kollektivtrafiken) och kanske sluta i en tredje (t.ex. i surfplattan hemma i soffan).

Sökmotoroptimering och sökmotorvänlighet
Vi är pålästa kring Googles senaste riktlinjer för webbutvecklare och vet hur webbsidor ska byggas tekniskt för att få så bra genomslag i sökmotorer som möjligt. En allt mer betydande del i sökmotoroptimeringsarbetet är att webbsidan anpassas för olika enheter (som vi redan nämnt ovan).

Följ spelreglerna

Vi har erfarenhet av att bygga affärskritiska webbsidor för B2B-företag, B2C-företag och myndigheter. Det ger oss insikt i rådande regler och praxis, så som Cookies-lagstiftning, tillgänglighetslagstiftning, ickediskriminering, Googles riktlinjer samt WCAG (Web Content Accessibility Guidelines).