Fler kunder från webbsidan med Inbound Marketing?

Sluta leta, vi tar dig till ett läge där potentiella kunder hittar till dig! Ett läge där din webbsida faktiskt får fler besök och att en större andel av besökarna leder till affär!

Inbound Marketing - "...the only marketing left"

Istället för att jaga kunder, fångar du deras uppmärksamhet med en webbsida vars innehåll känns relevant för dem. Det är vad Inbound Marketing handlar om. 

Inbound Marketing går emot skolan om att ropa och skrika efter kundens uppmärksamhet, utan handlar snarare om att låta kundens nyfikenhet och behov leda dem in till dig! Det handlar om att möta kunden på sin resa mot ett köp.

Inbound Marketing – förtjänad uppmärksamhet 

Istället för att ropa och skrika efter kundens uppmärksamhet förtjänar du den.

Men hur förtjänar jag kundens uppmärksamhet?

Genom att bygga förtroende långt innan kunden vet att ditt erbjudande är det rätta, men också genom att hela tiden möta kunden från kundens uppstådda behov till själva köpbeslutet. Detta görs med genomtänkt innehåll på webbsidan och i sociala medier. Det kan handla om att blogga om din tjänst eller produkt, det kan innebära spännande guider på webbsidan eller videos och podcasts som är intressanta för din målgrupp.

Arbetet med Inbound Marketing är långsiktigt och kräver en genomtänkt strategi samt en konkret utförandeplan. Men arbetet är värt mödan då den omvandlar dina okända besökare till kvalificerade leads och slutligen betalande kunder. 

Kan alla jobba med Inbound Marketing?

Kunder börjar alltid med att försöka lösa sina problem genom att Googla. Alla som håller med bör öka sin Inbound Marketing -budget!

Många satsar stora delar av sin marknadsföringsbudget på Outband Marketing, så som kalla samtal, tv-reklam, radioreklam, annonser i tidningar, o.s.v. Alltså att ropa och skrika efter kunders uppmärksamhet när kunden är "kall" (eller tränga igenom bruset som en del marknadsförare och reklamare brukar kalla det).

Men gång på gång vänder sig kunderna till sökmotorer när de får problem. 

Inbound Marketing fungerar lika bra för B2B-företag som för B2C-företag, för i slutändan handlar det om individer som tar ett beslut. Genom Inbound Marketing värmer du upp dessa individer och ser till att dem blir dina kunder.

Vill du komma igång med Inbound Marketing är du välkommen att ta kontakt med oss. Vi börjar alltid med en förutsättningslös träff!