Ett urval av våra kundprojekt
Modern och framtidssäker sajt för Elektrikernas A-kassa
Projektets mål var att utveckla en ny, enkel och tydlig webbplats för Elektrikernas A-kassa. Webbplatsen skulle vara lätt att administrera och framtidssäker för att kunna utvecklas i takt med verksamheten. Den skulle också fungera väl för a-kassans specifika behov utan onödig komplexitet, med ett primärt fokus på att informera besökare och konvertera dem till medlemmar.
Visuell identitet, Design, WebbutvecklingEloflex - ny grafisk identitet och webbplats
Vi fick i uppdrag av Eloflex att ta fram en ny publik webbplats. Eloflex verkar på flera europeiska marknader och behövde nya webbplatser för varje marknad samt en uppdatering av deras grafiska profil.
Koncept, Design , WebbutvecklingSnabb, snabbare, snabbast - Så byggde vi Städade Hems nya sajt
Städade Hem upplevde att deras varumärke och tidigare sajt inte stämde överens med deras premiumtjänster och kundservice.
Design, webbutvecklingEn förlisning som påverkat många
Ett känslomässigt uppdrag där bild- och videomaterialet från SHK's senaste utredning av M/S Estonias förlisning skulle tillgängliggöras för allmänheten. Resultaten blev en finstämd webbplats med över 45.000 bilder och en avancerad 3D modell av vraket där vi övervann utmaningar som tid och prestanda.
Koncept, Design, WebbutvecklingSå hjälpte vi HomeQ att uppnå ökade konverteringar
HomeQ sökte efter en extern partner till att manövrera deras sociala medier med målsättningen att generera mer konverteringar på B2C-segmentet. Med vår hjälp efterfrågade de även att nå målsättningen med en så låg konverteringskostnad som möjligt.
Digital marknadsföringInformationsteknik nya B2B e-handel
För att skapa en bättre kundupplevelse och samtidigt skaffa sig konkurrensfördelar tog man beslutet att lansera en e-handel för att förenkla för deras kunder att köpa deras produkter och tjänster.
Webbutveckling, E-handelInformationstekniks nya publika webb
Informationsteknik är inne i en tillväxt- och förändringsresa och behövde därför ett varumärkeslyft samtidigt som de behövde en webbplats som bättre stöttade dem i deras försäljning och marknadsföring.
Webbutveckling , UX DesignModern sajt som resulterade i ökad prestanda och användarupplevelse
Flowscape har länge varit ledande inom sin bransch men under de senaste åren har de dykt upp en del konkurrenter på marknaden. För att verka konkurrenskraftigt behövde Flowscape modernisera sin webb, på ett enkelt sätt möjliggöra exponeringen av deras lösningar/produkter och även förbättra användarupplevelsen för besökarna.
Webbutveckling , UX DesignFramtidssäker sajt i Umbraco Uno för Barnens Ö
Barnens Ö befintliga webbplats var byggd på ett CMS som var utdaterat och behövde därför en uppdatering med en ny sajt på ett nytt CMS. Målet var att ta fram en framtidssäker sajt på Umbraco Uno, som passade både deras behov och önskemål.
UX Design , WebbutvecklingSå hjälpte vi att sprida information om Finans- & försäkringsbranschens a-kassa nya chattfunktion
Finans- & försäkringsbranschens a-kassa skapade en ny chattfunktion på deras webbplats. De ville sprida information om att deras chattbot FINA kan hjälpa till att besvara enklare frågor om a-kassans regler samt allmänna frågor om medlemskap och ersättning, för att på så sätt minska antalet förfrågningar via e-post eller telefon.
Digital marknadsföringEtt helhetsgrepp i digital marknadsföring för HRAK
Hotell- och restaurangbranschen är en av Sveriges snabbast växande branscher. Samtidigt har många i branschen osäkra anställningar vilket orsakar perioder av arbetslöshet. Därför ville HRAK öka sin varumärkeskännedom samt få in nya medlemmar.
Digital strategi, AnnonseringAutomatiserad ansökningsformulär för Akademikernas
Efter att vi lanserat Akademikernas A-kassas nya hemsida kom turen till att se över ansökningsförfarandet. Som det såg ut krävdes manuell hantering av alla ärenden och väntetiden kunde vara flera månader för den som önskade bli medlem. Målsättningen var därför att automatisera medlemsansökan och på så sätt minska handläggningstiden.
WebbStädade Hem slår rekord i antal nya kunder
Städade Hem har tidigare skött all den digitala marknadsföringen själv. Men nu vill de ta det till nästa nivå för att öka synligheten och effekterna ytterligare. Målsättning var att nå nya kunder i Nacka och Värmdö, öka kundflödet och fokus på att abonnera på hemstädning.
Digital Strategi, Annonsering