Camelonta växlar upp – ny VD ska bygga Sveriges bästa digitala byrå

 

Camelonta utser Alexander Kafkaletos, tidigare byråchef, till ny VD för att leda bolagets nästa fas, utvecklingen från tekniklevelantör till helhetsrådgivare med målet att på sikt bli Sveriges bästa digitala byrå.

 

För att stärka Camelonta inför den kommande tillväxtresan så har också Carl-Henrik Nordh från Creuna värvats som Business Director, och Rebecca Krebs från Valtech, rekryterats som Design Director. Sedan tidigare fanns Simon Elmqvist som Tech Lead i bolaget och kommer även fortsättningsvis leda Camelontas tekniska utveckling. Detta gör att bolaget nu har en ledartrojka med lång och framgångsrik erfarenhet från flera av Sveriges största digitalbyråer.

 

”Våra samlade erfarenheter från Sveriges största digitalbyråer ihop med Camelontas tekniska kunnande ska ge kunderna den digitala affärsnytta de behöver för att nå riktiga resultat i den digitala världen”, säger Alexander Kafkaletos.

 

”Framgångsreceptet för våra kunders affärer heter tillgänglighet. Människors behov, beteende och förväntningar förändras hela tiden. Hur de interagerar, beslutar och köper kräver förståelse och kontinuerliga anpassningar över tid”.

 

Alexander Kafkaletos ersätter Camelontas grundare Olof Törnqvist som vd. Olof Törnqvist ska istället fokusera på Triggerbee, det mjukvarubolag för personalisering och marketing automation, som han byggt parallellt de senaste åren.

 

Triggerbee hjälper sina kunder att bli mer datadrivna och öka utfallet ifrån sin webbnärvaro.

 

”Det är med stor tillförsikt jag lämnar över ledarskapet och koncentrerar mig på Triggerbee”, säger Olof Törnqvist, som grundade Camelonta redan 2001, och som sedan dess byggt upp en mycket stabil verksamhet, där närhet till kunderna och förståelse för deras behov har lett till långvariga kundrelationer.

 

”Våra långa kundrelationer har gett oss stor kunskap om kunders utmaningar, och parallellt med det har vi arbetat sida vid sida med den digitala utvecklingen. Plötsligt stod vi vid ett vägskäl, att fortsätta vara en renodlad teknikleverantör eller erbjuda dem fler komponenter som vi vet är nödvändiga för att öka deras digitala affär”, säger Törnqvist.

 


Grundaren Olof Törnqvist tillsammans med Camelontas nya VD, Alexander Kafkaletos.

”Jag har letat efter den som kan placera Camelonta i korspunkten mellan marketing och teknik. Och så träffade jag Alexander Kafkaletos”.

 

Camelontas nya bredare inriktning håller redan på att testas av flera kunder, där deras befintliga affärsstrategi nu tillförs kreativ digital affärsdesign med förbättrad upplevelse över e-handel, webbplattformar, appar och social media. Allt med tydlig mätbarhet ställt till affärskritiska mål.

 

Den nya ledartrojkan ser Camelonta som en oslipad diamant med starka förutsättningar för en spännande tillväxtresa de kommande åren, mot målet att bli Sveriges bästa digitala byrå.

 

”Ett viktigt nästa steg i tillväxtfasen med stort symbolvärde blir också när vi efter årsskiftet flyttar in i större lokaler för att rymma det antal nyrekryteringar som behövs för att nå våra ambitiösa mål. Lokalerna kommer att bli ett stort lyft för både medarbetare och kunder”.

 

 

http://camelonta.se//media/1850/dsc01559-2.jpg