Finans- & försäkringsbranschens a-kassaDigital marknadsföring
Finans- & försäkringsbranschens a-kassa nya chattfunktion
För vem:
Finans- & försäkringsbranschens a-kassaVad:
Digital marknadsföringVerktyg:
Adobe Illustrator, Adobe After effectsMetoder:
StoryboardNär:
Höst 2020Uppdrag
Finans- & försäkringsbranschens a-kassa skapade en ny chattfunktion på deras webbplats. De ville sprida information om att deras chattbot FINA kan hjälpa till att besvara enklare frågor om a-kassans regler samt allmänna frågor om medlemskap och ersättning, för att på så sätt minska antalet förfrågningar via e-post eller telefon.
Om Finans- & försäkringsbranschens a-kassa
A-kassans verksamhetsområde är begränsat till i Sverige anställda tjänstemän inom finans- och försäkringsområdet och företagare i egenskap av entreprenörer inom finans- och försäkringsområdet.
3 052
Filmvisningar
80
Reaktioner
7,55%
Aktivitetsfrekvens
Resultat
Med målet att få organisk spridning av Finans- & försäkringsbranschens a-kassa nya chattfunktion, så tog vi på Camelonta fram en animerad film om chattboten FINA. Filmen spreds organiskt på LinkedIn vilket resulterade i sammanlagt 3 052 antal filmvisningar, 80 reaktioner samt en aktivitetsfrekvens på 7,55%.
Arbetsprocess
Camelonta levererade filmen från idé till färdig produkt. Vårt marketingteam arbetade fram en storyboard som på ett spännande sätt visualiserade den nyanlända digitala medarbetaren FINA. Sedan illustrerades varje bildscen och grafiskt element i Adobe illustrator. För att animera ihop filmen användes Adobe After effect.
Story
Storyn bakom filmen var att Finans- & försäkringsbranschens a-kassa nu fått en ny digital medarbetare som finns tillgänglig dygnet runt 7 dagar i veckan. FINA som chattboten heter ställer gärna upp på att svara om allmänna frågor.
Chef, Finans- & försäkringsbranschens a-kassa: Wioletta Bergner
Digital marknadsspecialist, Camelonta: Alexandra Lindmark