HRAKDigital marknadsföring
Ett helhetsgrepp i digital marknadsföring för HRAK
För vem:
HRAKVad:
Digital strategi, AnnonseringVerktyg:
Google ads, Facebook Business ManagerMetoder:
Workshop, PersonasNär:
Vår 2020Uppdrag
Hotell- och restaurangbranschen är en av Sveriges snabbast växande branscher. Samtidigt har många i branschen osäkra anställningar vilket orsakar perioder av arbetslöshet. Därför ville HRAK öka sin varumärkeskännedom samt få in nya medlemmar.
Om HRAK
HRAK är en A-kassa för folk inom hotell- och restaurangbranschen. Med god kvalitet och hög effektivitet, servar de sina medlemmar och tillser att rätt ersättning utgår till medlemmarna vid rätt tidpunkt.
324 053
Räckvidd
1 335
Konverteringar/månad
47%
Klickfrekvens
Resultat
Med ett helhetsgrepp inom digital marknadsföring har vi gjort målgruppsanalys, digital strategi, innehållsplan samt produktion av inlägg på Instagram. Vi driver och optimerar flera kampanjer parallellt på Google, Facebook och Instagram Ads. Allt för att öka kännedom om deras verksamhet i branschen samt för att få in nya medlemmar.
Arbetsprocess
Vi gjorde ett helhetsgrepp inom digital marknadsföring som bestod av en målgruppsanalys, digital strategi, innehållsplan samt produktion av inlägg på Instagram. Vi drev och optimerade flera kampanjer parallellt på Google, Facebook och Instagram Ads. Allt för att öka kännedom om deras verksamhet i branschen samt för att få in nya medlemmar.
Målgruppsanalys
Med hjälp av en målgruppsanalys kunde vi också bestämma vilka kanaler som skulle funka bäst för HRAK. Vi använde oss utav både Google Ads och Facebook Ads för att öka antalet konverteringar samt varumärkeskännedomen.
Biträdande chef, HRAK: Inger Kilsand
Digital strateg, Camelonta: Daniela Morales
Digital marknadsspecialist, Camelonta: Alexandra Lindmark