Städade HemDigital marknadsföring
Digital marknadsföring som slår rekord
För vem:
Städade HemVad:
Digital Strategi, AnnonseringVerktyg:
Google Ads, Facebook AdsMetoder:
Workshop, PersonasNär:
Höst 2020Uppdrag
Städade Hem har tidigare skött all den digitala marknadsföringen själv. Men nu vill de ta det till nästa nivå för att öka synligheten och effekterna ytterligare. Målsättning var att nå nya kunder i Nacka och Värmdö, öka kundflödet och fokus på att abonnera på hemstädning.
Om Städade Hem
Städade Hem är ett städbolag som erbjuder olika tjänster inom städning. De är måna om sina medarbetare och har en låg omsättning av personal och många nöjda kunder. De erbjuder kollektivavtal till alla sina anställda via Almega, en säkerhetsstämpel för både kunder och medarbetare.
42
Leads
33
Nya kunder
+91%
Ökad trafik
Resultat
Vi började annonsera för Städade Hem i mitten på Juni på både Google Ads och Facebook. Vanligtvis brukar det vara lågsäsong under sommaren men både vi och Städade Hem kunde genast se resultat. I augusti hade Städade Hem fått in hela 33 nya kunder som skaffat sig ett städabonnemang hos dem och sedan 42 nya leads, vilket är de som tagit kontakt med Städade Hem och bokat hembesök.
"Vi har fått extremt professionell hjälp av Camelontas marknadsföringsteam som lyssnat på vad vi behöver hjälp med och genom detta slagit rekord i antalet
nya kunder månad efter månad. Samtidigt som kostnaden per konvertering sänkts avsevärt. Hands up for Camelonta!"
Oscar Wahlberg, Kundrådgivare och Grundare - Städade Hem
Arbetsprocess
Första steget är alltid att ta fram en strategi för att förankra och sätta gemensamma tydliga mål. Så tillsammans så hade Camelonta och Städade Hem hade en gemensam workshop som lade grunden till strategin. Efter genomförd workshop kom vi fram till olika målsättningar och ett koncept för hur vi skulle nå målen. Vi identifierade ett antal mätbara mål/KPI:er som skulle hjälpa att nå de övergripande målen.
Buyer Persona
Med hjälp av att ta fram en persona kunde vi också bestämma vilka kanaler som skulle funka bäst för Städade hem. Vi använde oss utav Google Ads för att öka antalet konverteringar och sedan Facebook Ads för att öka varumärkeskännedomen.
Grundare & kundrådgivare, Städade hem: Oscar Wahlberg
Digital strateg, Camelonta: Daniela Morales
Digital marknadsspecialist, Camelonta: Alexandra Lindmark
Kontakta oss om du är intresserad av att veta mer.