Städade HemDigital marknadsföring

Digital marknadsföring som slår rekord

För vem:

Städade Hem

Vad:

Digital Strategi, Annonsering

Verktyg:

Google Ads, Facebook Ads

Metoder:

Workshop, Personas

När:

Höst 2020

Uppdrag

Städade Hem har tidigare skött all den digitala marknadsföringen själv. Men nu vill de ta det till nästa nivå för att öka synligheten och effekterna ytterligare. Målsättning var att nå nya kunder i Nacka och Värmdö, öka kundflödet och fokus på att abonnera på hemstädning.

Om Städade Hem

Städade Hem är ett städbolag som erbjuder olika tjänster inom städning. De är måna om sina medarbetare och har en låg omsättning av personal och många nöjda kunder. De erbjuder kollektivavtal till alla sina anställda via Almega, en säkerhetsstämpel för både kunder och medarbetare.

42

Leads

33

Nya kunder

+91%

Ökad trafik

Resultat

Vi började annonsera för Städade Hem i mitten på Juni på både Google Ads och Facebook. Vanligtvis brukar det vara lågsäsong under sommaren men både vi och Städade Hem kunde genast se resultat. I augusti hade Städade Hem fått in hela 33 nya kunder som skaffat sig ett städabonnemang hos dem och sedan 42 nya leads, vilket är de som tagit kontakt med Städade Hem och bokat hembesök.

"Vi har fått extremt professionell hjälp av Camelontas marknadsföringsteam som lyssnat på vad vi behöver hjälp med och genom detta slagit rekord i antalet
nya kunder månad efter månad. Samtidigt som kostnaden per konvertering sänkts avsevärt. Hands up for Camelonta!"

Oscar Wahlberg, Kundrådgivare och Grundare - Städade Hem

Arbetsprocess

Första steget är alltid att ta fram en strategi för att förankra och sätta gemensamma tydliga mål. Så tillsammans så hade Camelonta och Städade Hem hade en gemensam workshop som lade grunden till strategin. Efter genomförd workshop kom vi fram till olika målsättningar och ett koncept för hur vi skulle nå målen. Vi identifierade ett antal mätbara mål/KPI:er som skulle hjälpa att nå de övergripande målen.

Buyer Persona

Med hjälp av att ta fram en persona kunde vi också bestämma vilka kanaler som skulle funka bäst för Städade hem. Vi använde oss utav Google Ads för att öka antalet konverteringar och sedan Facebook Ads för att öka varumärkeskännedomen.

Grundare & kundrådgivare, Städade hem: Oscar Wahlberg
Digital strateg, Camelonta: Daniela Morales
Digital marknadsspecialist, Camelonta: Alexandra Lindmark

Kontakta oss om du är intresserad av att veta mer.