Sociala medier annonsering

Marknadsföring i sociala medier är något många företag använder sig av idag. Med rätt budskap, rätt material och rätt målgruppsinriktning kan annonser i sociala medier vara väldigt effektiva. Vi är din social media byrå som hjälper dig med allt för att du ska lyckas i sociala medier!

Sociala medier annonsering

Sociala medier blir allt viktigare som marknadsföringskanal. Idag finns de flesta på sociala medier, faktum är att tre av fem personer använder sociala medier dagligen. Detta skapar enorma möjligheter för dig som företag att nå ut till både existerande och potentiella nya kunder. Kanske har du svårt att hänga med i utvecklingen av sociala medier? Eller kanske har du inte tillräckligt med tid att lägga ner på sociala medier? Här kommer vi på Camelonta in. Vi hjälper dig med allt inom sociala medier, så att du kan fokusera på ditt.

Sociala medier byrå

Behöver du en byrå som kan hjälpa dig med dina sociala medier? Vi blir din social media byrå som hjälper dig att nå ut till din målgrupp, så att du kan nå din fulla digitala potential. Förutom marknadsföring i sociala medier kan vi hjälpa dig med att producera, publicera och hantera innehåll på dina sociala medier. Annonsering i sociala medier är i dag en växande metod för att öka verksamhetens försäljning. Antalet användare på sociala medier fortsätter att växa och det är därför smart att satsa en del av sin marknadsbudget på sociala medier annonsering. Vi kan hjälpa dig med idéer till din sociala medier-kampanj, sätta upp kampanjer, få det att synas och mäta resultaten.

Syns du inte i flödet? Då är det dags att ta fram en strategi för att synas i sociala medier! Låt oss ta hand om din sociala medier annonsering. Vi blir din social media byrå och sköter därmed allt åt dig, så att du kan lägga din tid på annat.

Sociala medier marknadsföring - vår process

På Camelonta är vi stora fans av att jobba med sociala medier, möjligheterna som finns är många och vi älskar att leverera grymma resultat. Vi värdesätter våra kundrelationer och siktar på att bygga långsiktiga relationer, vi lägger därför stor tid på att lära känna dig. För att vi ska kunna leverera grymma resultat så börjar vi ofta en kundrelation med en workshop där vi tillsammans kan komma fram till vem som är målgruppen, budskap, budget och kanaler. Vi anpassar oss efter era behov och förutsättningar för att få ett smidigt samarbete.

Vi sätter upp en strategi utifrån vilka som är i din målgrupp och målet med annonseringen. Du får ett förslag på budget, kanaler och målgruppsstyrningar, är vi överens så kör vi igång!

Kontakta oss idag för att komma igång med din marknadsföring i sociala medier.

Instagram

Instagram är Sveriges näst största sociala plattform, efter Facebook. Därför är Instagram en väldigt intressant kanal för din digitala marknadsföring. Precis som med Facebook så har du även här en stor möjlighet att nå ut till användarna och du har lätt för att rikta in dig på din specifika målgrupp.

Instagram är en del av Facebook och den största delen av Instagrams annonser utgår från Facebook. Annonser på Instagram visas på mobila enheter med appen installerad och visas antingen som bild- eller videoannons direkt i Instagramflödet eller som Story bland dina kontakters 24-timmars Stories.

Fördelar med att annonsera på Instagram

  • Du kan få fler följare och på så sätt nå nya kunder

  • Du kan driva trafik till din webbsida

  • Du har kontroll över kostnaden genom en fast budget per dag eller månad.

  • Annonseringen är mätbar och enkel att följa upp

Snapchat

Snapchat, med sina flera miljoner aktiva användare, är ett av de största sociala medierna att annonsera på. Snapchat attraherar främst den yngre målgruppen men under senare år har användandet i högre åldrar ökat. Idag är det den tredje största sociala medieplattformen i Sverige.

När du annonserar på Snapchat så har du som annonsör inte någon egen företagsprofil som användaren kan interagera med. Ditt företagsnamn är alltid synligt vid annonsering i och med den begränsade företagsinteraktionen är det extra viktigt att vara tydlig med ditt varumärke och ditt innehåll vid annonsering.

Enligt Snapchat själva är deras målgrupp unik och 20% mer benägna att genomföra köp via mobilen. Det finns också fem olika annonsformat att välja mellan för att det ska passa så bra som möjligt för ditt företag och målsättning. Det du har att välja mellan är bild eller video, Story Ad, Collections Ads, AR lens och filter.

Fördelar med att annonsera på Snapchat

  • Möjlighet till att nå en ung målgrupp.

  • Aktiva användare - uppemot 80% av användarna öppnar sina snaps och en användare öppnar appen mer än 20 gånger per dag.

  • Influencers/Ambassadörer börjar bli vanligare på Snapchat vilket gör det möjligt att ta hjälp från dem att visa dina produkter eller tjänster.

  • Möjlighet till en kreativ och modern framtoning.

Vi kan hjälpa dig med annonsering på..

  • Instagram

  • Facebook

  • LinkedIn

  • Google

  • Youtube

  • Pinterest

  • Snapchat

Fördelar med annonsering sociala medier:

  • Med hjälp av annonsering i sociala medier kan du driva in mer trafik till din webbplats.

  • Du kan öka dina följare, antal kunder eller leads! Härligt va?

  • Att annonsera på sociala medier är mätbart. Det betyder alltså att vi analyserar annonseringen varje månad och följer upp.

  • Du har en stor möjlighet till att vara kreativ och verkligen stärka ditt varumärke online.

  • Genom att annonsera på sociala medier kan du verkligen nå en specifik målgrupp till en fast budget.

Facebook

Att vara närvarande på Facebook är en stor möjlighet för företag då man har chansen att synas på en av världens största plattformar med över 2.7 miljarder användare. Något som däremot kan kännas krångligt när det kommer till Facebook är att veta hur man hamnar i sina följares flöden och hur man når en större räckvidd på sina organiska inlägg.

Genom annonsering på Facebook kan du nå ut till ett stort antal människor, vilket i sin tur kan skapa engagemang och interaktion genom din marknadsföring. Du får själv välja vilken budget du vill ha och du kan rikta in dig på specifika målgrupper genom att välja uppgifter som ålder, civilstånd, ort och intressen vilket är en stor fördel. Detta gör annonserna väldigt träffsäkra, vilket är väldigt positivt för din budget, konverteringsfrekvens och ROI.

Fördelar med att annonsera på Facebook

  • Du kan få fler följare till dina olika kanaler

  • Driva mer trafik till din webbplats

  • Få nya kunder

  • Nå ett större engagemang kring något, som en produkt eller ett evenemang

LinkedIn

Vill du kunna nå ut till personer inom ett visst yrke eller bransch? Då är LinkedIn perfekt för dig! LinkedIn är i första hand en social plattform med fokus på professionellt nätverkande där nätverk och jobb står i första rummet. LinkedIn har över 500 miljoner medlemmar som finns i över 200 länder. 80% av alla dessa användare är ansvariga för företagsbeslut och cirka nio miljoner företag är knutna till tjänsten.

Därför är det här en värdefull kanal för social media annonsering när du vill nå personer inom en särskild bransch eller med en speciell kompetens. Här kan du jobba med employer branding eller leadsgenerering, främst om du är verksam inom B2B. På LinkedIn har du möjlighet att precisera din målgrupp genom att justera saker som bransch, företag, befattning, ålder och mycket mer. Det här innebär att det finns stora möjligheter för företag att nå ut och rikta din marknadsföring mot den önskade målgruppen.

Fördelar med att annonsera på LinkedIn

  • Du kan boosta ditt innehåll på olika sorters enheter som dator, mobil och surfplatta.

  • Du kan öka antal registreringar och konverteringar genom att marknadsföra innehåll med personliga meddelande till potentiella kunder när de är aktiva på LinkedIn.

  • För att nå den perfekta målgruppen kan du använda dig utav data från LinkedIn.

  • Du har möjlighet att välja flera olika annonsformat som ger resultat vare sig du vill bygga varumärkeskännedom, generera leads eller öka trafiken till din webbplats.