Digital Marknadsföring

Vårt utbud inom marknadsföring sträcker sig från strategi och analys till annonsering och sociala medier. Rätt innehåll skapar förtroende. Vi erbjuder bland annat hjälp med copy, foto, video och podcastproduktion.

Annonsering på Sociala medier - Är du inte med, så finns du inte!

Kanske inte riktigt så, men sociala medier blir faktiskt allt viktigare som marknadsföringskanal. Idag använder tre av fem personer sociala medier dagligen vilket skapar enorma möjligheter för dig som företag att nå ut till både existerande och potentiella nya kunder. Den snabba utvecklingen av sociala medier kan vara svår att hänga med i och det är här vi på Camelonta kommer in. Vi uppdaterar, hanterar och annonserar via dina sociala medier så att du kan lägga din tid och ditt fokus på annat.



LinkedIn - Värdefull kanal när du vill nå folk inom en särskild bransch

Vill du kunna nå ut till personer inom ett visst yrke eller bransch? Då är LinkedIn perfekt för dig! LinkedIn är i första hand en social plattform med fokus på professionellt nätverkande där nätverk och jobb står i första rummet. LinkedIn har över 500 miljoner medlemmar som finns i över 200 länder. 80% av alla dessa användare är ansvariga för företagsbeslut och cirka nio miljoner företag är knutna till tjänsten.

Därför är det här en värdefull kanal för annonsering när du vill nå personer inom en särskild bransch eller med en speciell kompetens. Här kan du jobba med employer branding eller leadsgenerering, främst om du är verksam inom B2B. På LinkedIn har du möjlighet att precisera din målgrupp genom att justera saker som bransch, företag, befattning, ålder och mycket mer. Det här innebär att det finns stora möjligheter för företag att nå ut och rikta din marknadsföring mot den önskade målgruppen.

Fördelar med att annonsera på LinkedIn

  • Du kan boosta ditt innehåll på olika sorters enheter som dator, mobil och surfplatta.

  • Du kan öka antal registreringar och konverteringar genom att marknadsföra innehåll med personliga meddelande till potentiella kunder när de är aktiva på LinkedIn.

  • För att nå den perfekta målgruppen kan du använda dig utav data från LinkedIn.

  • Du har möjlighet att välja flera olika annonsformat som ger resultat vare sig du vill bygga varumärkeskännedom, generera leads eller öka trafiken till din webbplats.

Instagram - Hela 60% av svenska internetanvändare använder Instagram

Instagram är Sveriges näst största sociala plattform, efter Facebook. Därför är Instagram en väldigt intressant kanal för din digitala marknadsföring. Precis som med Facebook så har du även här en stor möjlighet att nå ut till användarna och du har lätt för att rikta in dig på din specifika målgrupp.

Instagram är en del av Facebook och den största delen av Instagrams annonser utgår från Facebook. Annonser på Instagram visas på mobila enheter med appen installerad och visas antingen som bild- eller videoannons direkt i Instagramflödet eller som Story bland dina kontakters 24-timmars Stories.

Fördelar med att annonsera på Instagram

  • Du kan få fler följare och på så sätt nå nya kunder

  • Du kan driva trafik till din webbsida

  • Du har kontroll över kostnaden genom en fast budget per dag eller månad.

  • Annonseringen är mätbar och enkel att följa upp



Facebook - En av världens största plattformar

Att vara närvarande på Facebook är en stor möjlighet för företag då man har chansen att synas på en av världens största plattformar med över 2.7 miljarder användare. Något som däremot kan kännas krångligt när det kommer till Facebook är att veta hur man hamnar i sina följares flöden och hur man når en större räckvidd på sina organiska inlägg.

Genom annonsering på Facebook kan du nå ut till ett stort antal människor, vilket i sin tur kan skapa engagemang och interaktion genom din marknadsföring. Du får själv välja vilken budget du vill ha och du kan rikta in dig på specifika målgrupper genom att välja uppgifter som ålder, civilstånd, ort och intressen vilket är en stor fördel. Detta gör annonserna väldigt träffsäkra, vilket är väldigt positivt för din budget, konverteringsfrekvens och ROI.

Fördelar med att annonsera på Facebook

  • Du kan få fler följare till dina olika kanaler

  • Driva mer trafik till din webbplats

  • Få nya kunder

  • Nå ett större engagemang kring något, som en produkt eller ett evenemang

Snapchat - Nå en unik målgrupp

Snapchat, med sina flera miljoner aktiva användare, är ett av de största sociala medierna att annonsera på. Snapchat attraherar främst den yngre målgruppen men under senare år har användandet i högre åldrar ökat. Idag är det den tredje största sociala medieplattformen i Sverige.

När du annonserar på Snapchat så har du som annonsör inte någon egen företagsprofil som användaren kan interagera med. Ditt företagsnamn är alltid synligt vid annonsering i och med den begränsade företagsinteraktionen är det extra viktigt att vara tydlig med ditt varumärke och ditt innehåll vid annonsering.

Enligt Snapchat själva är deras målgrupp unik och 20% mer benägna att genomföra köp via mobilen. Det finns också fem olika annonsformat att välja mellan för att det ska passa så bra som möjligt för ditt företag och målsättning. Det du har att välja mellan är bild eller video, Story Ad, Collections Ads, AR lens och filter.

Fördelar med att annonsera på Snapchat

  • Möjlighet till att nå en ung målgrupp.

  • Aktiva användare - uppemot 80% av användarna öppnar sina snaps och en användare öppnar appen mer än 20 gånger per dag.

  • Influencers/Ambassadörer börjar bli vanligare på Snapchat vilket gör det möjligt att ta hjälp från dem att visa dina produkter eller tjänster.

  • Möjlighet till en kreativ och modern framtoning.