Google Ads

Att annonsera på Google är perfekt för att driva webbtrafik till din sajt och öka konverteringar. Vi på Camelonta är en byrå som hjälper dig att annonsera och synas på Google söknätverk, Google displayannonser och Google shopping annonser. Låt oss bli din Google Ads byrå, så kan du lägga din tid på annat.

Google Ads byrå

Erbjuder du riktigt bra produkter eller tjänster? Men får inte in särskilt mycket trafik till din webbplats? Då är Google Ads den absolut bästa lösningen för dig. Genom annonsering på Google kan du synas när en användare söker efter det du erbjuder, och därmed öka trafiken till din webbplats! Beroende på vad som passar dig bäst kan du exempelvis annonsera på Googles söknätverk, med Google displayannonser eller Google shopping annonser.

Låt oss ta hand om din Google annonsering. Vi blir din Google Ads byrå och sköter därmed allt åt dig, så att du kan lägga din tid på annat.

Vill du...

  • Öka antal leads?

  • Driva mer trafik till din sajt?

  • Öka konverteringar?

  • Öka din varumärkesmedvetenhet?

Då har du kommit helt rätt, vi hjälper dig att nå dina uppsatta mål med hjälp av annonsering på Google.

icon

Hur vi jobbar som Google Ads byrå

Innan vi startar att annonsera på Google börjar vi med att göra en sökordsanalys. I en sökordsanalys söker vi efter vilka sökord som din målgrupp använder när de söker efter de tjänster eller produkter som du erbjuder. Sökordsanalysen är alltså första steget innan vi kan gå vidare till kampanjstrukturen. Vi tar fram en kampanjstruktur för ditt konto på Google Ads, här ställer vi in inställningar som budget, var kampanjen ska synas och tidpunkt för Google annonseringen. Därefter skapar vi annonserna på Google baserat på sökordsanalysen.

Vad händer när allt är uppsatt? Vi optimerar kontinuerligt annonserna på Google för att alltid kunna leverera det bästa resultat. För att du ska få en inblick i hur det går för annonserna så rapporterar vi löpande och ger olika rekommendationer på hur vi kan förbättra resultaten.

Certifierade Google Partner

Camelonta är en certifierad Google Partner, det betyder att vi är en kvalificerad Google Ads byrå. Partnerstatus innebär att Camelonta har uppvisat kunskaper och expertis i Google annonsering, uppfyllt utgiftskraven för annonser på Google, visat intäktstillväxt både på företags- och kundsidan samt bevarat och utökat kundbasen. Med Partner-status får vi tillgång till ett antal förmåner, till exempel kampanjerbjudanden som gynnar våra kunder.

Annonsera på Google

Syns varje gång när någon söker efter det du erbjuder. Varje gång en användare gör en sökning på Google har du möjlighet att synas på just den sökningen med din Google annonsering. Att synas när någon visar ett intresse för det du erbjuder är ett effektivt sätt att få in bra trafik på. Det är dock inte enkelt, för att synas krävs det att du har rätt annonstexter kopplade till rätt sökord och en anpassad landningssida. Som Google Ads byrå ser vi till att du har det och syns på rätt ställen.

Google shopping-annonser, är ett sätt för e-handlare att synas med både bild, produktbeskrivning och pris direkt i sökresultatet.

Google display-annonser, displaynätverket består av miljontals webbplatser med avsatt utrymme för annonser. Google displaynätverket ger dig en möjlighet att synas med text, bild och videoannonser på olika stora och små webbplatser.

Google Ad Grants

Är du en ideell organisation som kämpar med att få loss pengar för marknadsföring och annonsering? Visste du att du kan ansöka om pengar från Google för att annonsera på Google söknätverk? Med Google Ad Grants kan du varje månad få 10 000 dollar att annonsera för! Tänk vad du kan göra med pengarna: nå ut till potentiella volontärer, attrahera fler givare och informera om din organisations berättelse. Utan att behöva oroa dig för att bidragen kan ta slut eller dras in. 

För att kvalificera sig för Google Ad Grants måste organisationer först gå igenom en generell ansökningsprocess. När det är klart kan man ansöka om själva bidraget för Google Ads. För att få behålla bidraget till annonseringen varje månad måste man följa alla policys och riktlinjer som Google har satt upp. 

Vill du veta mer om Google Ads Grants och vilka regler som ni måste följa kan ni läsa vårt Google Ad Grants blogginlägg. Ni hittar blogginlägget här!


Fördelar med Google Annonsering

Det finns många fördelar med att annonsera på Google, här nedan har vi listat några fördelarna:

PPC (Pay per click)

En av de största fördelarna med Google Ads sökannonser är att du bara betalar för trafiken som går till din sajt. Du betalar alltså bara för hur många gånger din annons har klickats på. Så om 1 000 personer ser din annons men endast en person klickar på den, så betalar du alltså endast för ett klick. Det betyder att man inte behöver oroa sig för att slösa bort pengar om det är så att ens annonsering på Google inte blev så framgångsrik som man tänkt dig.

Anpassa din annonsering utifrån din målgrupp

Google annonseringen kan enkelt anpassas, så att du kan fokusera på specifika målgrupper. Du kan välja exakt vilket intresse användare ska ha för att se dina annonser, vilken tid på dygnet eller veckodag dina annonser ska synas, vart användarna ska befinna sig och vilken enhet de ska använda.

Sökordstyper

Du kan också ställa in specifika sökordstyper, så att du bara visar dina annonser på Google till personer som söker efter de exakta sökorden som du angivet. Du kan även använda dig av "negativa sökord" vilket gör att din Google annonsering och webbplats inte kommer synas på de orden som du lagt till som negativt.

Se snabbare resultat av annonsering på Google än SEO

Det går fortare att komma igång med Google annonsering än SEO. Att se resultat från sin SEO kan ta tid, vanligtvis flera månader. Men med hjälp av Google ads kan du snabbt komma upp på första sidan på Google. Sen syns man dessutom över det organiska sökresultatet - vilket är toppen!

Google Ads Remarketing

Google Ads remarketing är en funktion som gör det möjligt för dig att visa dina annonser för användare som redan har besökt din sajt förut. Detta görs genom att lägga till en liten cookie på besökarens webbläsare. Cookien kan sen användas för att visa annonser för besökaren på andra webbplatser. Med hjälp av remarketing så kan du nå ut till personer som redan visat intresse för ditt företag, du arbetar med att bygga upp ditt varumärke på ett mer effektivt sätt och du kan skräddarsy dina annonser på Google med mer personliga budskap.