Digital Marknadsföring
Vårt utbud inom marknadsföring sträcker sig från strategi och analys till annonsering och sociala medier. Rätt innehåll skapar förtroende. Vi erbjuder bland annat hjälp med copy, foto, video och podcastproduktion.
Konverteringsoptimering
Konverteringsoptimering handlar i grund och botten om att få besökarna på din hemsida att göra det du vill att de ska göra, t.ex. signa upp för ett nyhetsbrev eller genomföra ett köp. Med hjälp av mätning och analys, A/B-tester, personalisering samt anpassning av landningssidor hjälper vi dig att optimera din hemsida för att öka antal konverteringar.
Förbättra kundupplevelsen med konverteringsoptimering
Med konverteringsoptimering är målet att förbättra kundupplevelsen på ett sätt som gör dem att bli mer benägna att konvertera. Att ha koll på ens konverteringsgrad kan hjälp dig att förstå vad som funkar bra och vad som funkar mindre bra.
Poängen för företag att ha webbplats är att få besökare konvertera på något sätt (skicka in ett formulär, telefonsamtal, registrera sig för ett nyhetsbrev osv). Dessa konverteringar är ett steg till att förvandla potentiella kunder till betalande kunder. Alla konverteringar kanske inte leder till ett köp, men varje konvertering är ett steg mot att göra ett köp.
Fördelar med konverteringsoptimering
Du får en ökad ROI på all marknadsföring mot din webbplats.
Du får nöjdare besökare som hittar rätt på din sajt och konverterar.
Det är mer kostnadseffektivt att förbättra sin konverteringsgrad än att driva in fler besökare till sajten.
Analys & Mätning
Genom att använda t.ex. Hotjar och Google Analytics kan vi observera och analysera dina besökares beteenden för att undersöka vilka åtgärder som fungerar samt vad som kan utvecklas och förbättras för att skapa bättre förutsättningar för konvertering. Läs mer om analys och mätning här.
A/B-tester
A/B-tester används för att ställa två alternativ mot varandra för att se vilket som ger bäst resultat. Det kan t.ex. röra sig om att lägga upp två varianter av samma sida där endast val av bild skiljer sig åt för att sedan studera besökarnas beteende och avgöra vilken variant som leder till flest konverteringar.
Leadsgenerering
Leadsgenerering eller Inbound marketing handlar om processen att identifiera rätt kunder för ditt företags produkter eller tjänster. Vi kan hjälpa dig att öka din förståelse för din målgrupp och vad som skapar värde för dem. Marketing automation-företaget Triggerbee föddes ur Camelonta och tillsammans med dem kan vi hjälpa dig personanpassa din digitala kommunikation.